Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

Gymnastikhoppning

Kategori: Mimmie

Hoppningen idag gick ur tränarens och åskådrens synvikel super bra! De tyckte hon hoppa kanon, låg bra mellan hindren och att jag värkligen fick till det.

Men ur ryttarens vikel var det inte alls de bästa passet. Hon låg på och var stark. Jag fick inte heller lägga mig i hennes arbete mot hindren för då vart hon sur och sprang ennu fortare. Jag skulle sitta still och vara tyst tänkte hon. Men att vi då gick i 180 km/h in på en tight stuts sket hon i, hon skulle fram och fort skulle de gå. Ibland blev hon så stark att hon inte ens kunde svänga.. Sen jobbade vi lite räcke på volten och då gick de ändå helt okej. Vi hoppade sen på åtta över räcket och träna på att byta galopp, de gick bra och där avslutade vi.

Jag har funderingar på att ploppa in ett annat bett i munnen på henne. Det är inte alls jätte skarpt utan de är mer så hon inte kan bita sig fast utan bettet rör på sig hela tiden, jag blir så frustrerad när hon inte lyssnar utan biter fast i bettet och sticker.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: