Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

åsikter

Kategori: Mimmie

för inte så länge sedan skulle man innom ridsporten och häst världen vara så klädd i märkeskläder och de skulle vara de dyraste hela tiden. Nu mera ska man klaga på alla dom som har de dyraste plaggen. Trenden har visst ändrats?

Sen kan jag tycka att de är väldigt underligt av vissa människor att tro att man skulle rida bättre för att man har en dyr hjälm? eller en ny dyr tröja. Rider man inte bra med billigare prylar kan man inte rida bra bara för att man sätter på sig en tröja för nåra tusen extra. där kommer något som många tror men man rider inte bättre för att man har dyrare grejor. Många klagar på att dom känner sig utsatta på grund av att folk stirrar när de inte har märkeskläder på tävling, dessa människor tycker jag lite synd om. Inte för att dom inte har märkesgrejor utan för att dom låter folks åsikter ha betydelse för deras egen kapacitet & självkänsla. Man kan bara bli bättre genom att träna, varenda minut i sadeln räknas oavsett klädesplagg. En ny tröja eller nya byxor gör inte att din ridning blir bättre. Jag själv går inte omkring och tittar vilka som har märken och vilka som inte har märken, ser jag nått snyggt säger jag det. Är de ett märke eller inte ja de kvittar. Alla kan inte ha råd att köpa märkes kläder, vissa måste handla billigare och då finns de ju ett ordspråk man kan leva efter - Man kan inte köpa stil för pengar!

Jag själv har ett favorit märke som jag gärna klär mig i. de kläder jag har i det märket har jag köpt nåra och mamma har köpt nåra, inte sån big deal. Jag använder detta märke för att jag tycker att dom gör nåra av de snyggaste kläderna på marknaden. Jag älskar deras kläder, passform, utseende, material och mycket mycket mer. Men de är inte så att jag måste ha just detta märke, får jag välja väljer jag ju det men rider lika fint runt i nått annat. det finns även ridsports märken jag inte tycker om och då använder jag inte dom, oavsett pris? Och jag köper häldre 1tröja från favorit märket en 5 tröjor från de märket jag inte tycker om, efter som jag ändå inte anväder dom tröjorna.



Summan av det hela är väl att jag försöker komma fram till att - välj det du själv trivs i. Man rider inte bättre eller sämre pågrund av vilket märke dina kläder är. Har du dyrare kläder gör de inte dig till en bättre ryttare. Lika sant som att har du kläder från de billigare märkerna blir du inte en sämre ryttare. Om man trivs i ett plagg gör de en avslappnad och självsäker och med de blir man en bättre person.



oavsett märke på mina kläder är jag samma människa, låt inte märken bestämma vad du ska tycka om dig själv eller andra personer.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: