Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

Anna Träning 11/8

Kategori: My

Denna gång bestämde jag mig för att ta transporten upp istället för att rida och det kommer jag nog att fortsätta med, det gör att jag och figge kan lägga all energi på träningen. Det blev en 45min träning denna gång då vi verkligen ville rida igenom program delarna inför lördagens starter. I traven tyckte Anna att han såg mycket mer uppe och framme ut och att han hade börjat få ett bättre register i traven, alltid kul att höra!

Nackdelen med att jag tog transporten var att jag lyckades glömma handskarna hemma(big no no!!!) det resulterade i fina blåsor på fingrarna...

I galoppen red vi galopp delarna både i LA:3 och MSVC:1, det känndes bra och Anna var nöjd.

Efter träningen känndes det verkligen som om vi hade ett bra ursprungsläge inför lördagens starter.

på fredagen fick han en skritttur barbacka som uppladdning, eftersom jag vaknade dunder förskyld på fredagen med feber...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: