Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

30/8

Kategori: Mimmie

Idag har jag inte gjort jätte mycket, har gjort de viktigaste plus lite inför imorgon. Min workbuddy är skadad så jag har gjort mycket själv, de är inte jätte jobbigt men de är trist att gå omkring själv. Imorgn är jag ledig och det ska firas med att se remeber me ikväll!

Red lilla Tindra idag. Vet inte vad jag ska säga om passet... Hon var ibland rikigt bra och hon svarade väldigt bra i galoppen när jag bad henne minska & öka... Men ibland var hon skum... Måste bara säga att oavsett hur hon beter sig så tycker jag så himla mycket om henne! (Mamma! köp henne till mig!) Jag satt ned mesta dels av passet idag, kan berätta att de är inte lätt! Hon har steg och power så de skriker om det. Men eftersom jag satt i mina hunters så klistrades jag liksom fast i sadel med benen. Alla sätt är bra utom dom dåliga!



Tindras nya grej är att aldrig vilja komma in från hagen längre. Hon hatar att vara inne och vill stå ute oavsett väder. Storm eller sol spelar ingen roll. Om jag kommer mot hennes så springer hon nåra varv runt mig sen låter hon mig komma nära men inte så pass nära att jag får fast henne. så min taktik mot det är att ta upp kameran och fota henne, då blir hon glad! haha! Dock ser hon väldigt ledsen ut på bilden...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: