Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

080811

Kategori: Mimmie

Red på Tindra nyss, det gick helt okej! Testade det nya bettet idag och de va lite så&så med det. Hon var väldigt stadig i traven där låg hon med ett väldig jämt stöd. Dock ville hon inte vara lydig idag.. Hon är så himla lik mig ibland, hon vill bestämma hela tiden och när hon inte får som hon vill så blir hon en bitch, SAMTIDIGT som hon hatar att bli tillrättavisad blir hon ledsen när jag säger till henne på skarpen. Hon vill liksom göra rätt hela tiden plus att hon inte vill att jag bestämmer. Väldigt speciell häst men ojoj så hon passar mig.

Jag ska även börja planera tävlingar nu. Min chef har gett mig godkännanded. Plus att nu ska han och jag ligga i hårdträning med henne så vi kan kvala 130 innan året är slut.. OMG! Vilket betyder att jag ska upp och rida 110 - 120cm I ÅR! jag är så himla glad, det ska bli så späännande!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: