Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

Tävling på lördag

Kategori: My

Startlistorna ligger ute och på lördag bär det av till Ekeby RS för att rida LB:1 och LA:1.

Jag red kort men intensivt igår, han hade skrittat fram länge ca 45min i skogen och sen red jag ca 30min på banan och sen fick han skritta länge igen. Anledningen till att han skrittar så mkt är för att jag har bestämmt mig för att hålla honom inne en vecka, lite som observation till värmen i bak samtför att undvika en ny skada, men efter lördagens tävling tänkte jag försöka ge mig på att släppa han med de andra igen för då har vi ingen tävling eller liknande utan kan ge oss på att försöka finna en mer hållbar och bättre lösning för min lilla otursfågel.

Men jag kännde att det bara hade gjort honom gott med den långa framskrittningen så har som mål att se till att han får gå ordentligt på lördag innan start och efter. Hoppas att jag lyckas få med mig en hästskötare som är villig att gå lite så jag kan få se på de andra ekipagen innan mig, vilket jag alltid måste göra, blir jobbigt den dagen jag startar först...

Han var iaf riktigt fin igår och jag red verkligen med sitsen, jobbade med mellan gångarterna samt övergångarna, ville att allt skulle komma bak ifrån och fram och ville ha en lätt känsla i tygeln. Vilket jag tycker att vi lyckades få fram.

Jag har som m¨ål att försöka rida trsdag eller fredag kväll så jag iaf har suttit på han lite mer innan tävlingen. Ska försöka se till att fler bilder kommer upp, har varit glest på den fronten. Får lova en bildbomb och filmer efter lördagen :)



Bild från 10 april 2010, alltså nästan precis ett år sedan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: