Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

ridning av hästarna

Kategori: Mimmie

Idag var My på vattengympa så jag red på Figaro. Han fick klättra ute i skogen idag plus gå på massa konstiga ställen så han lyfte ordentligt på benen. Han kan lätt bli noncalant och snubblig när han är ute eller när man rider bommar så de är bra att göra de också. Sen klättrade jag lite smått i en backe, några gånger i skritt och några gånger i galopp. sen red jag hem, mys!

På Chess vart de dressyrträning för tränaren. Han va lite slow plus att jag va lite slow. Vi fick lite skäll för att vi har blivit för bekväma och lata så vi fick kämpa. Vi fick inte sega oss för 1 sekund. Så himla skönt när nån finns där och säger åt en att man latar sig så man måste jobba hårdare annars kommer man ingen vart. Nu ska vi komma längre så nu måste vi börja prestera mer. allt funkar så bra nu så att vi måste liksom höja vårat bästa och kämpa! Men över lag är jag nöjd, våra serpentin bågar är bra och han går väldigt stadigt nu mera. Märkte även idag att han har blivit mycket smalare! YES!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: