Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

ni ska veta vilken jobbig dag jag har haft!

Kategori: Mimmie

Imorse ville inte min cyckels bakdäck leva längre. De va punka ordentligt! så jag fick ringa in morfar och han kom och hämta cyckeln och lämna en annan till mig, men även denna hade punka. Fast på framdäcket då. Så jag fick ta bussen till stallet och med de han jag inte rida chess men som tur var kunde jag ändra min dag tills på lördag ist. Så figaro fick skritta ut som barnvakt idag igen och sen gå lite på utebanan, han va seg idag. Lite trött tror jag så jag red mest lite lösgörande arbete och joggade mest runt för att han skulle få röra lite på sig. Imorgon får han vila. Sen fick jag rida en kompis ponny lite. Den är på tok för liten för mig! Fick rida den lite och de gick över förväntan bra! Han släppte till ordentligt och vart fin! Dock orkade han inte jobba i galoppen så jag galopperade inte mycket.

Så imorgon ska Figaro vila på kvällen har jag hoppträning med Chess. Kul ska de bli! På torsdag funderar jag på att rida ut igen på hästarna, figgen ska ju inte tävla i helgen så han kan få en mysvecka innan alla tävlingar sätter igång.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: