Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

Min åsikt...

Kategori: My

Detta är min åsikt, ingen annans, utan min!

Usch och fy för hoppning, efter dagens tävling idag när jag stod som barnpersonal vill jag aldrig mer stå på en hoppbana. Ungnarna och även ungdomarna rider som om det stulit hästen och det är här jag tycker det blir fel i hoppning, de som rider värst och bryr sig minst om ponnyn de är de som vinner. Jag ser ingen tjusning i att rida så, vet inte om det är för att jag är sådan igrod dressyrryttare, om jag är fel eller om det rent av är fel?

Nu är ju detta vanligast i det lägre klasserna, men jag förstår inte varför ungar/ungdomar/vuxna ska lära sig att rida emot klockan, i ponny klasser borde det endast vara stilbedömning eller liknande, allt för att lära alla en bra grund istället för att få den fläng ridningen som är nu. Har du en snäll ponny i de lägre klasserna kan du som ryttare bara gasa och gasa, det rids i felgalopp i kurvorna och hästarna tappar balans.

Nej usch säger jag, from nu tänker jag sattsa på att utveckla ridskolans bedömning, för mer sådana här ryttare vill jag inte se!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: