Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

Funderingar...

Kategori: My

Figaro var fortfraande lte varm opch svullen igår, ska åka upp och titta idag igen. Beroende på hur hann ser ut får jag bestämma om jag ska låta han vara inne eller om hans ka gå ut. kanske att det blir att få stå inne med lite stöd lindor och bara skritta lite vid hans och kyla, hittar bara ett pyte sår men kan ju hända om vi har otur att det är det som det blivit en inflamation i.

Andra funderingar som går i mitt huvud är att för 1år sedan den 24 april sprang han i hagen och lyckades vricka en kota pga av leran, nu är vi där igen. Han springer ganska mkt i hagen och han har svaga kotor för just vrtickningar. Hur löser man problemet?

Man kan ju inte låta honom stå inne fram tills det blir torrt?

Nu håller jag bara tummarna på att hans lilla svullnad nu kommer gå över i veckan så att jag kan åka till ekeby och tävla på lördag och för hans absoluta bästa. Min lilla otursfågel.

Kommentarer

  • Mela säger:

    Kan man inte sätta på såna där skydd som går hela vägen ner till hoven? Borde ge lite stöd... Men man kanske inte kan ha det i hagen? Lite funderingar bara... ;)



    Sv; Tack! :)

    2011-04-10 | 17:49:18
    Bloggadress: http://melfis.blogg.se/
  • Evelina säger:

    Får man önska mer bilder :D:D?

    2011-04-12 | 14:34:52
    Bloggadress: http://evelinablomqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här: