Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

Dressyrträning

Kategori: Mimmie

Igår fick jag rida en ny häst. Eller ny och ny jag har ridit den mycket förut men inte nu på flera månader. Jag är så van vid mina två att jag har glömt bort hur de är att sitta på en annan. Men iaf de va dressyrträning och hästen jag satt på är en lat bitch! Så hon tyckte från början att nu ger jag upp och vägrade arbeta. Så jag fick sitta och rida igenom hela hästen. Först fick man jobba med att få henne rakriktad och sen va de att få henne framme för skänkeln. När jag börjat komma åt henne hittade hon ett sätt att få tungan över bettet och så vi fick spänna åt nosgrimman lite. i slutet av passet va hon gämn och jätte fin! De är så himla kul att få känna känslan när man har kämpat och slitit då allt stämmer. Då hon är rak och följsam.

Vi jobbade först med att rida skänkelvikningar längs långsidan och sen galopp vid a & c. de va där problemen började då de va jobbigt att springa på tvären så jag fick jobba henne riktigt låg och att hon skulle flytta. Flytta några steg driva fram och flytta mer, sen flytta hela långsidan. Galoppera framåt och samla, rida henne utåtstäld och innåtstäld. Sen jobbade vi förvänd längs fyrkanten, med att leda henne innåt men samtidigt ha henne utåtställd. Låter väldigt komplicerat men de funkar. Då lossna hon och blev trevlig! Dock är de här en häst som man behöver göra så här med varje dag och alltid jobba med henne då hon är svår och väldigt speciell. Men fin är hon!

Tunika II

Född: 2002
U: Donjour E: Frühlingsbote

Kommentarer


Kommentera inlägget här: