Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

Dressyrträning

Kategori: Mimmie

Idag hade vi dressyrträning nere i gräshagarna. Trodde de skulle gå åt skogen då lilla chess blir väldigt spänd ute oftast. Men så va inte fallet. utan han jobbade på bra. Dock är vi inne i en "mellanperiod" då allt är okej. de är inte hemskt och de är inte super utan de är okej. Vi gör de vi ska, han går som han ska men de är medelmåttigt. Det är bättre en innan absolut men jag vill ha lite mer. jag vill ha han lite mer alert han ska svara lite bättre på hjälperna osvosv.

GE MIG TIPS! ge mig lite tips på vilka övningar jag kan göra för att få han mer alert, jag vill att reaktionen ska komma direkt. hur ska jag göra?

Imorgon blir de jobb mellan 7-12 sen ska jag försöka hinna rida. Ska rida Figgen imorgon & chess. spännande!
Kanske byter min chess dag till lördag och rider ut då ist, men vi får se...

Mamma fotade men bilderna vart dåliga... de va för mörkt och pappas kamera är för oskarp

Kommentarer


Kommentera inlägget här: