Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

26 april

Kategori: Mimmie

Hej! Jag har inte bloggat på flera dagar, har vart ute på landet med kompisar och inte vart i stallet.

Hoppträningen i torsdags gick bra jag väntar på bilder där ifrån så snart jag har fått dem så kommer jag lägga upp dem  här.

Idag har jag jobbat och ridigt. Började med att cyckla hela vägen upp till stallet! När jag plockade inte Chess så hade han stora lerdreads på hela benen så fick tvätta av han och de tog sin lilla tid, närmare 40min! Sen red jag ett dressyrpass på utebanan. Han va inte riktigt ihop, men mot slutet vart de bättre. Jag red han överdrivet ihop och med mycket övergångar och massa ökningar sen släppte de och han vart bättre. Han hade en super bra högergalopp med vänstergaloppen fall isär..

Sen hade jag en grupp och vi skrittade ut en liten sväng sen gick vi in i ridhuset och travade lite. Dom skötte sig och hästarna va snälla!

Nu ska jag träna dressyrprogram inför helgen och sen ska jag rida lektion.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: