Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

My & Figaro

Kategori: My

Ja vilka är då vi...
Vi hade tidigare bloggen oonthebit, mest inriktat på dressyr, men har nu gått ihop med min syster för att kunna få fler inlägg.

Jag är född -90.
Jag är student och studerar inom läraryrket, inriktining är väl inte riktigt bestämt än men lutar åt fritidspedagog. Jag bor med min sambo och mina två hundar, en bordercollie och en liten blandras tik. I en lgh i norra Nynäshamn. Figar står uppstalad på NRK - Nynäshamns ridklubb





Dressyr är mitt stora intresse, det är även det jag tävlar och tränar i. Vi rider på LA nivå samt går upp på regional nivå nu och satasar på MSVC.

Hästen jag sitter på är min egen, han heter Figaro. Han är född 1996 och är importerad från Danmark.
Min stora svarta prins som är otroligt arbetsglad och alltid gör sitt bästa, direkt när jag provred kännde jag direkt att detta är min häst. Vi passar varandra som handen i handsken och den känslan är helt otrolig. Jag ahr nu haft han i sen nov-09. Vi utvecklas med stormsteg hela tiden, det ska bli spännade att se hur långt vi kan gå.

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: