Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

Gips 1,5 vecka till

Kategori: My

Kom till kliniken igår, pappa fick vara med och köra.
Dock var det bara han och jag och han har noll häst vana och väl att de är ganska läskiga djur.

Eftersom jag inte hade ngn som kunde hjälpa mig att lasta så bestämmde sig f för att vara förjävlig, rent utsagt. Det tog mig en timme!!!!
Han har inga broddar och det var snor halt så försökte verkligen ta det försigt, men ta en pigg och uttråkad häst med lite is och snö och det är som  gjort för trubbel, han halkade runt som bambi. Han lyckades även slita sig en gång, då var han överlycklig, galopperade tre galopp språng och stod sen och pep på stället medans han kröckte på nacken, tok häst!

Fick efter många om och men in honom, tack och lov. Kollade igenom honom sen när vi kom hem samt idag och han har inga andra varma ben eller liknande efter alla bravader.

På kliniken tyckte de att det såg bra ut, men det är fortfarande alldeles för tunnt, så nu ska han stå med gipset 1,5v sen kan de förhoppningsvis slå på en sko.

Ska in den 6/12 men så mkt snö som det har kommit nu under kvällen hoppas jag att lite försvinner annars vet jag inte om jag vågar åka...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: