Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

.

Kategori: My

Postat av: sarih

alltså, han är ju inte jätteung, och du är ju jättetung. Kommer du fortsätta rida trots att han "alltid" kommer reagera lågt? Det är ju trots allt något fel om man får reaktion, och hästar är ju inte skapta för att rida på, och definitivt inte för att ha +100kg på ryggen...?

Anledningen till att han får en reaktion är för att han har en liten röntgen förändring där samt har haft en kotledsinflamtion för 6 mån sen ungefär, detta kommer gå över, men veterinären bedömde på detta sätt idag, det är ingen stor reaktion. Visst är det ngt fel om man får en reaktion och vi försöker hitta felet genom att åka till klinik.

Som svar på din andra fråga, jag kommer förmodligen inte rida honom ngt mer detta år och inte heller i början på nästa år, då jag kommer att opereras för att kanske få bukt på det problemet du påtalar, eftersom jag lider av en sjukdom jag inte kan göra ngt åt.

Men det har inte varit ngt problem för mig och figge pga av det "problemet", men detta blir väl ett allmänt svar också, så slipper fler störa sig på det.

Så nu vet ni...

Kommentarer

  • Anonym säger:

    jag gillar dej och tycker du är strong som kämpar på, trots lite motgångar.

    Sen tycker jag ju att det är för jävligt att folk ska klanka ner på din vikt. En viss person kommenterar, men den personen har ju själv gått upp en del i vikt, så vrf klaga på dej

    Som sagt, man kan ha en sjukdom, därav väga mer än andra.

    Du kommer igen nästa år och då syns vi på tävlingsplatserna. Lycka till

    2010-11-22 | 23:23:55
  • sanna säger:

    Det är ju på sätt och vis lägligt att ni blir konvalescenter samtidigt. Hoppas att läkarna kan hjälpa dig!!! Allt skulle bli så mycket lättare för dig då. Både fysiskt och psykiskt. Det är skillnad på 100 kg obalanserad ryttare på en häst om inte arbetar korrekt och en 100 kg ryttare som hjälper hästen att bära upp ekipaget! Ta inte åt dig av vad de säger.

    2010-11-23 | 11:08:39
    Bloggadress: http://krumben.blogg.se/
  • sariih säger:

    Måste bara säga my, det var inte jag som kommenterade det där, det vet du att jag inte skulle göra.

    Riktigt dåligt att folk kommenterar i ens namn...?



    Om du fortf är lite misstänksam så är det bara kolla ip adresserna :)



    kram

    2010-11-27 | 17:59:55
    Bloggadress: http://sariih.blogg.se/ridblogg
  • Tina säger:

    Men för i helvete. Hur många ggr har dina tränare påpekat och berömt din ridning? Jag har läst det själv i din gamla blogg ett flertal ggr och resultaten du fått talar också sitt tydliga språk.

    Det är klart inte optimalt att vara tung och rida, (eller göra så värst mkt annat heller för den delen?), men Figge är knappast trasig lr får hovbölder för att du väger över 70 kg?!

    Folk är så himla kartiga på nätet, när de kan sitta bakom ett ybervanligt förnamn och trycka utan att ge sig tillkänna.

    Tänk hur många hästar som får kotledsinflammationer och gud vet allt av sina okunniga LÄTTA ryttare. Man måste inte sitta på en häst för att träna den, tömkörning är ett ypperligt hjälpmedel t.ex. oavsett om man väger 40 eller 140 kg.



    Sluta ta åt dig!

    En av mina närmsta vänner oprerade sig i feb 2010. Hon har idag gått ner 36 kg(!), och ska snart börja på ridskola igen :)

    Hon har bantat hela sitt liv och alla i hennes familj också, men inget hjälpte. Så är det ju ibland. Vi är alla olika!



    Keep up the good work!

    2010-11-28 | 15:09:48
    Bloggadress: http://tinatjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här: