Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

Mimmie

Kategori: Mimmie

Vilka är då vi?

Jag heter Mimmie är 19 (snart 20) år, har tagit mitt pick&pack och dragit till skåne. Där jobbar jag i ett hoppstall. De jag gör är rider hästar och tar hand om stallet. Bor även på gården.

bild från mitt rum.

Just nu har jag en sexåring i fullträning. Hon har gått 120 med tidigare ryttare men dom har inte riktigt klarat av henne. Hon är känslig och framåt - helt perfekt för mig! Sen har jag en fyra åring som jag har i träning också, han är lite speciell, men har hoppkapacitet så det räcker och blir över. Vi tror han kommer bli en av sveriges bästa hästar framöver.

Har innan tävlat och tränat ridskolans tinker Chess. Ni som läst bloggen länge har ju vart med om våran resa från början till slut. Har haft både upp och nedgångar med den lilla hästen. Som bäst fick vi 8fel i 1m och 69% i LC. Bilder och filmer finns i arkivet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: