Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

Ridhuset

Kategori: My

Idag tog vi med oss B ner till ridskolans ridhus. Detta gav mig en chans att rida igenom programmen och B fick träna på att springa i nytt ridhus och åka lite transport.

Han var snäll och lugn att ha med sig som vanligt :)

Ridningen gick bra, lite handbromsen i ibland och ngt missförstånd. Men mycket handlar om att jag måste lära mig att tänka om och inse att han faktiskt bara är fem och inte alls mycket riden. Ibland tror jag mina krav för hur jag tycker han ska presentera är i högsta laget.

Han gör ett jätte bra jobb och är villig, det är bara hans tråkiga och fula o ana att leka med tungan som kommer förstöra mycket för oss. För han gör stadiga program och är duktig, men leken med bett och tungan kommer säkerligen dra ner betyget.

Imorgon ska jag bara jogga lätt och rida på lite fart och jobba på övergångarna, sen ska det packas putsas och fixas :)

Bild på B och hans jag kompis shino.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: