Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

zZZZzzzZZ

Kategori: My

Herregud vad tiden går och vad jag är trött!
Jag har börjat skolan igen och det är långa dagar, jag åker vid lite efter 6 och är hemma senare på em. Så ledig tid har jag inte mycket. Figge har fått vila en vecka ungefär och en annan tjej kommer hjälpa mig rida under helgen då jag har jobb samt ska åka med min elev på tävling.

Igår red jag lektion efter jobbet på ridskolan, kommer rida varje torsdag på ridskolehästar så kommer figge ha sin vilodag då, härligt att få sitta på andra hästar 1g/v tror det kommer bli super nyttigt. Igår red jag Zelma, en häst Mimmie tidgare har tävlat i dressyr ngr gånger.



Hon var riktigt trevlig att rida, har aldrig ridit henne tidigare. Hon var ngt svårare i vänster varv då hon ramlar lite inåt i det varvet och inte riktigt ger samma eftergift som i höger. Men jag tycker hon gav efter bra och var riktigt fin igenom hela passet, hon är lätt för hjälperna och lyhörd. Hon är ca 165cm hög och ganska kort i kroppen så var stor skillnad mot figro, de är nästintill varandras natt och dag i ridningen :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: