Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

VARNING, humorinlägg!

Kategori: Mimmie

Tänkte berätta lite om vad jag gör under dagara, idag har det varit sol så alla hästar har vart ute! Men vid kl 3 började de regna och som sagt hästarna här får inte gå ute när de regnar eftersom de är gjorda socker.

På dagen börjar jag med att damsuga stallgången. Inget hö på marken här inte!



Efter det bäddar jag åt alla hästar. Täcken & kuddar ska fluffas till.



mocka på det här stället är enkelt, alla hästar har en varsin toalett. (lite svårt för dem att förstå i början, men eftersom alla här är födda här så lär dom sig snabbt!)


Vi skriver upp viktiga saker på tavlan varje dag, vilka hästar som ska till spasalongen den här veckan, Vilken färg på manikyren hovarna ska ha osv osv



Sist men inte minst ska deras mat serveras! Dock han jag inte fota silverbrickorna för de va och tvättades. Men iaf, all mat serveras enligt talriksmodellen. Men vi berättar inte de för de små, de är så kinkiga med allt nyttigt.

 

Så de var en dag hos mig, hoppas det var till nöje. Vi gör ju som sagt manikyr på alla och tar hand om dom på bästa sätt, vi duchar dom med violluktande shampoo varje dag + balsam. Vi brukar även knoppa och fläta dom innan vi går ut så de inte blir smutsiga!

/Mimmie

Kommentarer


Kommentera inlägget här: