Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

Ullared och falsterbo

Kategori: My

Tidigare denna vecka har jag hunnit med både att ränna två dagar på ullared samt en dag i falsterbo. Vi som åkte var mamma, jag , Stefan och mammas vän Vanja. Till faslterbo hämtade vi även upp Mimmie i Staffanstorp.


Den 4 och 5 juli spenderade vi på gekås, vi startade tidigt på morgonen den 4 juli och begav oss neråt, fram emot 1 på eftermiddagen var vi framme. Jag gick såklart till hästavd som första avd. vilket för mig är en självklarthet ;)

Med mig från ullared fick jag:

4 vita benlindor
svart/vit lädergrimma
3 par ridbyxor (gröna, svarta och vita)
Aloe vera gel
Glucosamin
E- vitamin med selen
sporremmar
putshandske
stigläder

Det tror jag iaf var allt, riktigt nöjd över ullareds hästsortiment, är sugen på att ta mig en till tripp ner ditt i höst också, vet att jag hittade massor av bra saker föra året med och detta mesta har faktiskt hållt bra och varit av god kvalite, nu var även en av byxorna jag köpte ett par mountin horse och det borde ge mer kvalite (betalade 124,50:- för byxorna) jag som av naturen är väldigt ekonomsik och snål av mig älskar så klart att hitta saker för bra priser.

Vå bodde två nätter på ullareds camping så den 4 juli han vi även besöka calserbergs bryggeri, se hur de tillverkar öl m.m.

Den 5 juli styrde vi Volvon mot staffanstorp och mimmie för att sedan röra oss mot falsterbo...



Lite bilder:









Den 5 juli styrde vi Volvon mot staffanstorp och mimmie för att sedan röra oss mot falsterbo...


Falsterbo horse show

Hela denna dag blev lite fel för mig, för lite och fördålig mat, dåligt tidschema, besviken på utbudet.
Men kom iaf därifrån med tre nya schbrack (beige, grå och grön) samt ett nytt bridong bett.

Jag fick bada vid stranden som är en tradition att göra varje år och jag fick träffa min lillesyster, så lite nöjd och glad får man väll vara fast jag i princip inte hann se en ända häst röra sig.


Nästa år blir det nog två dagar på ullared och två dagar på falsterbo så man hinner med allt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: