Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

slow feed = skräcken!

Kategori: Mimmie

Idag ska jag rida, tjoho! Red ut igår på en av stallets gamla 140-hästar men de va inte så givande. Idag ska jag sitta upp på min lilla sexåring, ska mest jobba läsgörande arbete hon har ju vilat nu sen i onsdags. Hon har även börjat brunsta.

Vi har ju börjat med de här Slow Feed i stallet. Nästan alla hästar tycker de var helt okej, några av dem älskade det, vissa av dem va lite skeptiska till de hela. Men stackars lilla Tindra, hon vart helt i skräck när hon såg den hemska påsen hängandes. Hon har vart limmad mot väggen hela natten! Hon har inte ens rört kraftfodret. Hon har stått och tittat skrämt på påsen som hänger där, imorse när jag skulle ta ut henne sprang hon nästan ut ur boxen. Men den får hänga kvar, hon måste ju vänja sig vid det. Stallet gamla grandprix häst som till vardags är en väldigt rädd kille, vart rädd i 2,3sekunder sen stod han och åt ur påsen. Tindra som annars är en modig och tuff häst var skrajsen!

Som sagt imorse kom vi ut vid kvart i åtta och alla hästar stod lungt&tysta i boxarna ( utom tindra som stod limad mot väggen, men hon car tyst iaf). sen släppte vi grabbarna i skritten, brudarna i hagarna sen mockade vi och hade oss. Vid 12 gick vi på lunch och de är vad jag gjort under dagen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: