Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

oroligt väder

Kategori: Mimmie

vi har haft oroligt väder nu i flera dagar.. Igår fick hästarna komma ut 2timmar efter lunch och nu imorse fick de gå ute 2timmar.. Just nu är de uppehåll men de ryktas om monsterväder, låter dom stå inne tillsvidare!

Jag har vart en hurtig människa idag. Mockade och gjorde klart hela morgonstalle på ca 1&½ timme idag. (SJÄLV) vi har 8boxar med halm, de ska mockas, halmas, sopas, städas, tvättas, höas ner lunch hö, släppas ut hästar i hagen&skritten och inte nog med de jag plockade även in alla hästar. Vi har ett litet föl här som inte alls gillar att samarbeta.. Han är så himla självständig och skiter i sin stackars mamma, han ska ut på upptäksfärd HELA TIDEN! De tog han 10minuter att komma in i hagen, sen tog de 10min att komma in i boxen för att han ska hälsa på alla andra saker/hästar i stallet. Lilla babian!

Jag har även haft lite ridhusvård också. Plockade bort alla hinder jag hoppade igår, mockade och krattade ned vallen längs med väggen, tog väl 50svettiga minuter? lite beröm för det kan jag väl få?

kastar in en dagens outfit.


mjukisbyxor strl XXL - hemligt
stövlar - hunter
tjocktröja - hemligt

Kommentarer


Kommentera inlägget här: