Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

Kandaret

Kategori: My

Idag red jag lite på kandaret, skulle ändå bara jogga lite så känndes som ett bra tillfälle att introducera det igen. Han var riktigt mjuk och fin och jobbade verkligen på super i traven, han blev ibland lite matt för att han jobbade men det är bara för mig att komma ihåg att jag måste pappa honom lite mer!

Sen jobbade vi med de enkla bytena lite galoppen, det är svårt!
Inte rent tekniskt men tamingen, jag tycker hela tiden det känns som om jag får ett trav steg innan han skrittar, men samtidit inte. Det får verkligen inte vara ngr trav steg så därför känns det lite jobbigt att det känns som om det är det. Men vi får fortsätta jobba med dem och hoppas vi kan få ett bättre flyt och jag tappar känslan om trav. Men han är väl framme för skänkeln och de nya fattningarna blir väldigt bra, vi jobbbade lite med den förvända också och han orkar verkligen så mkt mer där nu!

Han är så fantastisk min lilla stjärna, det är otroligt vilken utveckling de kan göra...



Kommentarer


Kommentera inlägget här: