Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

hoppträning

Kategori: Mimmie

Hopptränade Tindra igår för Leif. Enligt mitt tycke red jag som en kratta.. Jag va spänd och lite passiv. Men Leffe tyckte de såg helt okej ut ändå. Dock måste jag våga vänta och lita på hästen! Nu när jag sitter på grymma (när jag säger grymma menar jag GRYMMA) hopphästar måste jag våga lita på att dom klarar hindren. Dom har hoppat mer med deras kropp och ögon en vad jag har. Plus att jag fick i läxa att träna byten (yes!)

Leif är grym som tränare han har kunskap som ingen annan har. Han ser minsta fel och kan berätta exakt allt vad jag gör. Jag kan inte maska för en halv minut. Perfekt för mig som gärna blir passiv. Han har ridigt upp till svårhoppning och är utb A-tränare. Den tackar man för att ha på gården 10meter från jobbet och tillgång till nästan 24 timmar om dygnet!

Några av sprången låg på ca 140cm, hur kul som helst! Nästa gång ska jag få med Workmate så hon kan fota mig & duktiga lilla hesten!

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: