Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

Figge hagens skräck?

Kategori: My

Vet inte om jag nämnt det tidigare men figge går i en stor flock på ca 20 hästar. Av alla dessa är det Figaro som är ledaren, han är dock en ganska knasig ledar då han kan jaga både valacker och ston. Men just hans förmåga att jag andra hästar gör det tyvärr lite svårt för vissa, så nu när det kommer ny häst så är figge inne när den går ut första gångerna så den får vänja sig vid den andra delen av flocken och bekanta sig med hagen innan Figge kommer in och styr och ställer.

Efter att ha studerat figge en hel del i hagen har jag nu konstaterat varför min häst har en förmåga att få så många skador, speciellt skador på frambenen. Han är väldigt lek full och väljer ut en lekkamrat, om denna kamrat inte vill springa bitar figge den i hasorna för att den ska springa. Taskig häst! Detta gör att den andra hästen såklart sparkar tillbacka, tack och lov'(peppa peppa) har skadorna än bara varit ytliga.

Igår när jag släppte ut han efter ridningen så bildade delar av flocken ett led efter honom och följde honom som leken följa john hela vägen till andra sidan hagen, såg riktigt kul ut men tyvärr räckte inte zoomen på Iphonens kamera.

Min knasiga tokiga galna häst, en personlighet som räcker och blir över...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: