Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

En hel dag i stallet

Kategori: My

Idag ahr jag och mamma både morgon, lunch och kvällsstallet. Under sommaren turas vi privathäst ägare om att ta passen. Då det idag var lite molningare och på så sätt även någorlunda svalare under lunchen så passade jag på att rida då så jag kan vara hemma ikväll sen ist för att rida efter kvällspasset.

Vi red dressyr på utebanan, han var lite stark och satt fast till höger, men stundtals även riktigt fin. Nu jobbar vi bara på att lyckas få tag på den där bakkärran och veva igång den. Vi jobbade med de enkla bytena idag, ibland blir han lite stum men jag tycker ändå han sköter det bra, nu ska vi bara börja träna med kandaret också och se om det blir ngn skillnad rent ridmässigt. Jag hoppas kunna beställa hem ett kandar denna vecka, det lutar mot att det blir hööks.

Dagens outfit:

Hjälm - Hööks
Tröja - Ellos
Ridbyxor - Ullared
Stövlar - Cavallo
Handskar - KL
Träns - Hööks
Pannband - Swarovski skara hästsport
Sadel - Prestige
Schbrak - Granngården
Benlindor - Vet ej.














'

Kommentarer

  • Anna S säger:

    Härlig färg på lindorna och vad fint det blev på bloggen med den nya designen! :)

    2011-07-13 | 00:01:14
    Bloggadress: http://missbelinda.blogg.se/
  • fridan säger:

    fina bilder! han gör sig bra i blått :)



    sv: okej vad ska du ha för de lindorna isf? :) märke?



    jag smörjer med solskyddsfaktor på kalles mule.. va smörjer du med? :)

    2011-07-13 | 15:12:26
    Bloggadress: http://kaloescha.blogg.se/

Kommentera inlägget här: