Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

Dressyr träning

Kategori: My

Herregud, jag har skavsår stora som femkroner under sittbenen, kan knappt sitta i soffan. Idag har jag ridit!
Dagens arbete låg på mellantraven, galoppdelarna i MSVC:1 och enkla bytena.

Vi fick till riktigt bra mellantraver, om jag bara kunde lära mig och sitta och rida ordentligt, jag måsre våga rida hela vägen och aldrig bli passiv, alltid ha han mellan hand och skänkel och inte bjussa på handen. Men när de var bra, då var de också riktigt bra :)

Galoppen gick väldigt lätt idag, det är som om han verkligen har kommit underfund med hur man ska göra, han lär sig så fort och kämpar verkligen ingenom allt.

De enkla bytena har vi svårt med på träns, det går bättre med kandar, så det ska jobbas massor på!

Anna tycker att det syns att han har utvecklas vilket är riktigt kul, att det inte bara känns utan syns. Det känns alltid så kul efter träningen, som om vi verkligen tar ett steg frammåt efter varje vecka.

Så nu hoppas vi på träning nästa vecka igen:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: