Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

Dressyr på kandar

Kategori: My

Igår red jag dressyr i ridhuset på kandaret, idag fick en kompis rida då jag varit riktigt förskyld, är dock endast förskyld på morgonen?


Jag skrittade fram längs stallvägen, sen gick jag in i ridhuset, igår blev det mycket bakdelsaktivering, vi jobbade med skolorna samt längningen. Vissa längningar fick vi faktiskt till och i traven var han aktiv och uppe och fremme. Galoppen var han lyhörd i och här jobbade vi lite volter och skolor. Igår kunde jag verkligen rida med utan att han blev stark, jag såg till att jag själv aldrig "åkte", utan känndes det bra så krävde jag alltid lite till.

Han är fantastiks min lilla arbetsmyra, det börjar släppa nu och nu är vi tagade inför MSVC starten om ca 3v :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: